|
Jeg er begyndt at modtage spamreklamer fra boomtowns mailadresse. Indtil videre har jeg fået for "Magasinet Mad" og Tiger-butikkerne. Jeg går ud fra at det drejer sig om en fejl, så ville lige informere om det ![]()
EDIT: Slog så lige billeder til i mit mailprogram, og der stod så fint i bunden at jeg bare kan framelde mig mit medlemskab hvis jeg ikke vil spammes. Sikke en service! ![]()
Last edited by DJ Antogator (2009-10-30 17:53:35)
Vi plejer at være en netcafé mere end vi laver mad..
Det er noget vi helt klart vil se nærmere på asap!
Er ved at være temmelig træt af at blive spammet med mails fra boomtown der siger DU HAR VUNDET 25.000 !
man læser så hurtigt at det er fra det dersens D.E.R.
og ja har også lige fået Tiger og MAD magasinet mails hmpf!
Siden 1. juli 2000 har det været strafbart for erhvervsdrivende at sende elektroniske reklamer ud, medmindre modtageren forudgående har bedt om det. Elektronisk reklame omfatter først og fremmest e-mail, men også SMS/MMS, telefax og automatiske opkaldssystemer.
Forbudet, der fremgår af markedsføringslovens § 6, gælder hvad enten modtageren af reklamen er forbruger, erhvervsdrivende, en offentlig myndighed eller andet.
Undtagelsen: Lovlige reklamer fra erhvervsdrivende du har handlet med
Siden den 25. juli 2003 har det dog været lovligt for en erhvervsdrivende at udsende reklame via e-mail eller SMS/MMS (ikke telefax o. lign.) uden samtykke fra modtageren, hvis følgende betingelser er opfyldt:
•modtageren skal have købt varer eller tjenesteydelser hos den erhvervsdrivende efter den 25. juli 2003.
•modtageren af reklamen skal i forbindelse med købet selv have oplyst sin elektroniske adresse.
•modtageren af reklamen skal ved købet have fået oplyst, at der fremover vil blive sendt reklamer og hvordan (e-mail, SMS o.l.)
•modtageren skal i forbindelse med købet have haft mulighed for at sige ”nej tak”.
•modtageren af reklamen skal ved hver eneste efterfølgende udsendt reklame have en let og gebyrfri adgang til at sige ”nej tak”
•den erhvervsdrivende må kun reklamere for egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser.
Forbrugerombudsmanden er den myndighed, som skal føre tilsyn med, at de erhvervsdrivende ikke overtræder forbudet mod udsendelse af elektroniske reklamer uden tilladelse. Overtrædelse af forbudet kan straffes med bøde.
Har du modtaget en e-mail reklame (eller anden elektronisk reklame), som du ikke har bedt om, kan du vælge enten at klage til Forbrugerombudsmanden, eller du kan vælge selv at anmelde sagen til politiet, idet det er strafbart at udsende sådanne e-mails.
Forbrugerombudsmanden har oprettet en særlig e-mail adresse, som du kan sende alle dine uønskede e-mail reklamer til. I klagevejledningen kan du se, hvordan du klager.
Erhvervsdrivende kan læse mere om, hvad man skal være opmærksom på ved brug af e-mails i afsnittet om e-mails i markedsføringen.
Brugere af e-mails kan se hvad de skal være opmærksomme på i afsnittet gode råd om e-mails.
Mere om forståelsen af Markedsføringslovens § 6
Er du særligt interesseret, kan du læse mere om fortolkningen af § 6 i Forbrugerombudsmandens spamvejledning.
Publiceret: 08-09-2003
Jamen sådan som jeg husker det, så krydser man da af i nogle "interesser", når man registrerer sig på boomtown, og jeg tror da også, at der står, at man vil få mails verørende disse interesser.
Man kan vel bare melde sig fra?
#4 - Det er flot kære ven, men i de her tilfælde har brugerne nu nok tilmeldt sig det, men nok bare så lang tid tilbage at de ikke selv husker det.
Alle kan, ved at redigere deres profil, vælge at modtage interessemails:
http://my.boomtown.net/da_dk/user/user.profile.edit.php
"Det er flot kære ven"... hold da lige en ordenlig tone..?
"Det er flot min kære lille ven..." den havde været lige en tand mere provokerende, så det er ikke så slemt med den anden formulering, når det kunne være værre(kan man sige det? være værre? eller er det være være?)
lejbo wrote:
"Det er flot min kære lille ven..." den havde været lige en tand mere provokerende, så det er ikke så slemt med den anden formulering, når det kunne være værre(kan man sige det? være værre? eller er det være være?)
Ja, det hedder være værre ![]()
Men det gør den vel ikke mindre provokerende, at man kan sige noget der er værre? Det gør det jo ikke okay at kalde én en lort, bare fordi man kunne ha sagt store lort, vel? :p
Og egentlig kan jeg godt forstå at han kommer med et flabet respons, når én kommer og henviser til loven, og nærmest indirekte opfordrer til at melde BT for at sende ulovlige reklamer, uden at nogen overhovedet har orket at se, om deres profil nu var tilmeldt en form for nyhedsbreve.
Så vidt jeg husker, har det været en "feature" som en del af Basic Member-medlemskabet (hedder det stadig det?) i mange år. Mener vi indførte det tilbage i 2004-5 stykker.
Man burde sagtens kunne framelde sig igen.