|
Hej alle.
Jeg har gået og tænkt lidt over om det egentlig kan betale sig at slukke/tænde en PC hvis man blot forlader den f.eks. 5 minutter? Jeg ved godt det ikke er alm. paratviden, men hvis der er alligevel skulle være nogle enkelte brugere derude som kunne svare mig på om computeren bruger mere strøm på en opstart og nedlukning end hvis den f.eks. stod i standby-mode i 2/5/10 min?
5 minutter er i hvert fald i underkanten. Min personlige grænse går ved et kvarters tid. Men i princippet har jeg svært ved at forestille mig, at en pc bruger mere strøm i opstarten, end når den "bare kører". Noget helt andet er så, at hvis der hyppigt går kort tid mellem start og sluk, må man vel forvente, at pc'ens levetid falder. Så alt i alt et ret umuligt regnestykke ![]()
5 min. må være alt for lidt til at slukke den.
Sæt den på standby hvis du er væk et kort stykke tid, eller bare sluk skærmen, som bruger en del strøm.
som #3 skriver.... sluk da bare skærmen. Syntes det er overdrevet at smide maskinen på standby hvis at du aligevel er tilbage om 5 min.
Har nu aldrig forstået det med at slukke computeren hvis man kun er væk fra den i en halv times tid..
Lader da bare min køre, hvis jeg skal spise, på lokum eller køre damen hjem..
Men igen, jeg har heller aldrig forstået dem der tænder deres computer også ikke er i nærheden af den.
Plejer tit at lade computeren stå mellem 10-20 minutter, dog slukker jeg også lys, skærm, headset osv.
Jeg slukker den aldrig O_o Kun når jeg skal i skole og i seng. Den går jo også automatisk i standby efter 5 min...
Ja og den bruger jo intet strøm på standby - forkert.
Sluk den dog, hvad tager det at starte den op?
det er nu meget rart hvis man var igang med en samtale eller andet også lige hurtigt kan løbe de 30-40 minutter også bare følge op på det igen..
Tja, det kan der vel være noget om. Men alligevel, så starter man det man var i gang med op ogen. ![]()
Vi sad nogle stykke på min skole og snakkede om dette enme med nogle lære, det skulle være sådan at en computer bruger mere strøm på at komme ud af standby end det gør at starte den op igen, hvis du er væk under 30 mins. så lade den være tændt ![]()
Hvorfor slukke for pcen? min står altid tændt men har også utorrent kørene, hader at stå op og se der er kommet en opdatering til windows for så skal man jo til at skrive kode og vente 2 min på den er startet helt op, og så meget strøm sluger den sku heller ikke standby? hvad det vil sige den knap fakisk virker til noget? hah troede det var pynt ![]()
Hvorfor slukke for PC'en? For at spare strøm..
#12 - En typisk holdning, når det nu er far der betaler elregningen. Du bliver klogere en skønne dag...
Jeg søger selv altid for at slukke min maskine hvis jeg er væk fra den, hvis det er i kortere tid, så er sleep ok. Maskinen er en MacBook Pro, så selv når den er tændt er den ikke specielt størmslugende.
Personligt vil jeg ikke lade en PC stå tændt alt for længe når jeg ikke bruger den. hvis ikke man bruger den så sluk for den, fjern også strømstik da der stadig er gang i PSU'en hvis strømstikket er i, selv når PC'en er slukket. det kan også være med til at forkorte pc'ens livstid ![]()
i stresser sgu PC'en godt og grundigt nogen af jer ![]()
Tråden er fra 2004. Boomtown for helved så luk dog de tråde !
Når okay my fault, Boomtown prøv lige at rette nogle af de MANGE fejl her på forummet
Tråden er fra 2009-11-03.
Fedt med alle de tilbagemeldninger
men sagen er den at jeg stadig bor hjemme, og selv når jeg forlader computeren blot 5 min, skal den slukkes(laaaaangsom boot). Så hvis dét nu var, at der var nogle eksperter indenfor strømforbrug der vidste noget, så havde jeg et relevant argument!
Last edited by Sir Groendahl (2009-11-07 23:39:05)
Formater din computer en gang i mellem. Så går det lidt hurtigere ![]()
Kender problemet alt for godt.
wauw slukke den hvis du forlader den i 5 minutter?????? ![]()
Dine forældre er enten de mest nærige, eller de mest blinde miljøhippier jeg nogensinde har hørt om ![]()
Men hvis du virkelig vil ha de gamle ned med nakken, så fedt ned i harald nyborg og køb dig sådan en strømmåler.. Koster omkring en 100 mand så ikke noget dyrt værktøj.
Alternativt kan du låne en af el selvskabet, eller prøve at spørge en lokal elektriker om du må låne en for en sixpack ![]()
Skriv gerne her hvad du finder ud af ![]()